Snelmenu

Ik ga op vakantie en ik neem mee…

Bewust Voeden by Patricia Storm baby

Jippie, de vakantieperiode komt er voor veel mensen aan. Even heerlijk ontspannen van de verplichtingen waar je de rest van het jaar aan moet voldoen. Veel mensen zijn in de vakantie wat losser met hun eetpatroon met als resultaat dat ze in die vakantie kilo’s aankomen en zich eigenlijk minder prettig in hun lijf voelen. Wat kan je doen om dit te voorkomen en hoe kan je een suikervrije levensstijl in je vakantie vasthouden?

Mijn tips:

  • Wat helpt is om van tevoren te bedenken wat je wil in de vakantie. Wil je je suikervrije levensstijl vasthouden, een beetje loslaten, of totaal negeren? Bespreek dit ook met degene met wie je op vakantie gaat, zodat de verwachtingen duidelijk zijn
  • Stop tijdens de autoreis geen voorverpakte koeken, eierkoeken, krentenbollen en pakjes sap in je tas. Maar vul je tas of koelbox met flesjes water, komkommer, snoeptomaatjes, gekookte eieren,  blokjes kaas, noten, rozijntjes, bananen en appels. Ik zorg altijd dat ik een afvalzak en een mes in mijn tas heb zitten, zodat ik de appels en de komkommer ter plekke in stukken kan snijden.
  • Ook als je met het vliegtuig reist kan je in een gekoelde lunchtrommel bovenstaande snacks meenemen. Het mesje zou ik thuis laten:)
  • Als je brood meeneemt, kan je het brood thuis al beleggen met zelfgemaakte salade. Een stuk gezonder dan voorverpakte salades of de broodjes die onderweg verkocht worden. Denk ook eens aan een eitje op brood en stop er bijvoorbeeld ook wat schijfjes komkommer tussen.
  • Als je gaat kamperen  of in een appartement verblijft, kan je zelf voor je eten zorgen. Jij bent dan de ‘baas’ over wat er gegeten wordt en zorgen voor maaltijden vol groente en eiwitten.
  • Zorg altijd voor een goed en eiwitrijk ontbijt. Kies voor bijvoorbeeld voor ei, kaas of yoghurt, dit geeft een je een basis voor de dag.
  • Blijf altijd voldoende water drinken.
  • Denk bij een hapje tussendoor ook eens aan een schaaltje olijven en/of komkommer en/of tomaat naast of in plaats van een toastje of chips.
  • Koop in een lokale winkel tussendoortjes die je makkelijk in je tas mee kan nemen, zoals gedroogd fruit of noten.

Het allerbelangrijkste van de vakantie, ga er ontspannen mee om!

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op

De advisering van Patricia is uitdrukkelijk niet bedoeld als (vervanging van) reguliere medische behandeling.
Bij acute gezondheidsklachten of verergering van gezondheidsklachten word je dringend aangeraden direct contact op te nemen met de behandelend (huis-)arts of medisch specialist.

(c) Bewust Voeden, Wagenmakerstraat 6, 2694 BR 's-Gravenzande KvKnr. 65947886 | Design and Development by Danny Vermeeren & KJSwebdesign